5.05.2009

Apple crumble lub Kruszonka z jabłkami

Zobaczyłam przepis crumble z rabarbarem u Olalali i przypomniałam sobie, że mam od jakiegoś czasu przygotowany wpis na tę oto kruszonkę.  Przepis dostałam od pewniego młodego człowieka, któremu jeszcze raz dziękuję (chociaż raczej nie wie o istnieniu tego bloga).  Kruszonka przepyszna, robi się szybciutko.  Niestety równie szybko znika co się ja robi, a szkoda.



Składniki:

  • szklanka maki pszennej
  • szklanka kaszy manny
  • szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kostka masła extra (użyłam mniej)
  • tłuszcz i bułka tarta do smarowania tortownicy (ja piekłam w blaszce do tarty)
  • jabłka 4-5 sztuk (szara reneta)



Wykonanie:

Sypkie produkty dokładnie wymieszać. Ze szklanki cukru można ująć czubatą łyżką i posypać tarte jabłka.
Tortownice grubo wysmarować tłuszczem (masło lub margaryna i posypać cienko bułką tartą).
Wsypać połowę suchej mieszanki. Na to równo rozłożyć jabłka i potem wsypać na wierzch resztę. Masło (schłodzone) pokroić w cienkie plastry i równomiernie rozłożyć na wierzchu. Piec ok 1 godziny w temperaturze 180stopni, aż ciasto bedzie dobrze zrumienione. (ja piekłam znacznie krócej)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...