11.01.2011

Satay z kurczaka

O zrobieniu tego dania myślałam już dawno.  Ponieważ jednak masło orzechowe nie gości u nas w domu zbyt często orzepis odkładany "na potem".  Ostatni jednak zaopatrzyłam się w słoiczek i natychmiast kurczaka zrobiłam.  Mieszanka smaków niesamowita.  Smakował bardzo, chociaż synek nie mógł się przekonać do samego sosu.  Danie podejrzane u Pana Ainsley'a.  Ponieważ satay pochodzi z Indonezji dodaję go do akcji Z Widelcem po Azji.

 

Składniki na 2 porcje:

  • 200 g mleczka kokosowego
  • 4 łyżki masła orzechowego (dałam więcej)
  • 1-2 łyżki sosu Worcestershire
  • kilka kropli sosu Tabasco
  • 2 x 75 g piersi z kurczaka
  • 1/2 cytryny


Wykonanie:

Nagrzać grill do 200 stopni (ja używałam patelni grillowej). Mleczko kokosowe i masło wymieszać w misce, aż składniki się dobrze połączą (robiłam to mikserem). Dodać obydwa sosy i wymieszać. Kurczaka lekko utłuc delikatnie (najlepiej wałkiem i pomiędzy folią spożywczą) a następnie każdą pierś przekroić wzdłuż na pół. Połowę sosu przelać do głębokiego talerza i obtoczyć w nim kawałki kurczaka. Nadziać mięso na patyczki do szaszłyków i piec na grillu po 4 minuty z każdej strony, aż mięso się upiecze i zbrązowieje.

Pozostały sos delikatnie podgrzać z odrobiną wody, a następnie wcisnąć sok z połowy cytryny.

Kurczaka podawać z ogrzanym chlebkiem naan (u mnie wylądował na ryżu) i polanego sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...