3.08.2010

Cukier waniliowy

Część dalsza pachnących przesyłek.  Pamiętacie jak jakiś czas temu pisałam o wanilii, której nie mogę dostać?  No cóż nadal jej nie mam.  Teraz podobno trwa reklamacja przesyłki, tylko jakoś nie mogę się dowiedzieć kiedy (i czy w ogóle) została złożona.  Ponieważ słoik z cukrem waniliowym oraz ekstrakt zaczynał świecić pustkami postanowiłam dokonać drugiego zakupu u całkiem innego sprzedawcy.  Tym razem transakcja odbyła się zupełnie inaczej, ekspresowa wysyłka, przemiły kontakt.  Ponieważ w pierwszej turze dostałam mniej lasek wanilii niż zamówiłam (zastanawiałam się wtedy czy to jakieś fatum) w przesyłce uzupełniającej znalazłam jeszcze miły dodatek - korę cynamonu, ale o tym już innym razem.
Pomyślałam sobie, że skoro piszę o sprzedawcach ku przestrodze, to mogę też kogoś polecić,  a co.  Reklama niesponsorowana, żeby nie było niedomówień ;)




Przepis 1

Składniki:


  • 2 szklanki drobnego cukru
  • 2 laski wanilii



Wykonanie:

Laski wanilii przeciąć i wyskrobać z nich ziarenka, które należy wymieszać z cukrem. Laski wkładamy razem z cukrem do szczelnego słoika i odstawiamy na minimum 2 tygodnie (polecam od czasu do czasu potrząsnąć słoikiem).


Przepis 2 (podobno wg Jamiego Oliver'a)

Składniki jak wyżej (cukier nie musi być drobny)


Wykonanie:

Laski wanilii przeciąć na 3-4 części i wrzucić do blendera. Miksować przez chwilę, zebrać ze ścianek blendera i zmiksować ponownie. Dodać cukier i miksować przez około 2 minuty. Przesiać cukier przez sitko i ewentualne większe grudki zmiksować ponownie. Cukier trzymać w szczelnym pojemniku.

Tym razem robiłam z przepisu nr 1, ale z 2 też już robiłam i polecam obydwa.


p.s. laski wanilii polecam trzymać w szczelnym pojemniku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...