20.09.2010

Ryba w sosie pomidorowo - kokosowym

Jak tylko zobaczyłam ją u Grumków poczułam, że musi być wspaniała.  Kokos, pomidory a do tego ryba.  Pyszności.  Troszkę się bałam reakcji rodziny, ze względu na papryczkę chili.  Na szczęście sos powstawał jak byłam sama w domu i mogłam zatrzeć ślady ;).  Synio pomimo tego, że chyba rozpoznał bo stwierdził, że ostre tak jakby tam było chili (zaprzeczyłam, a jakże) powiedział, że mu smakowało i to bardzo.

 

SKŁADNIKI:

  • 90 dag filetów z ryby (dałam dorsza)
  • 2 łyżki roztartego czosnku
  • 4 łyżki soku z limonki
  • 6 dag pasty pomidorowej
  • 3 dag mąki
  • 100 ml oliwy
  • 450 ml mleczka kokosowego.


Sofrito: 
  • 1 cebula
  • 1 kubańska papryczka (dałam chili)
  • 1/4 pęczka kolendry
  • 2 łodygi selera naciowego

sól i pieprz.

SPOSÓB WYKONANIA: Filety nasmarować solą, pieprzem, czosnkiem oraz sokiem z limonki. Przygotować sofrito. Posiekać cebulę, papryczki, seler. Podsmażyć na połowie oleju. Dodać posiekaną kolendrę i pastę pomidorową. Posypać mąką i gotować przez 4 minuty. Wlać mleczko kokosowe i gotować do zgęstnienia przez 15 minut. Sos przecedzić i przetrzeć przez sito. Rybę usmażyć na reszcie oleju. Podawać polaną sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...