17.11.2010

Bajgle

To kolejny przepis z ukochanej książki kucharskiej mojej córci.  Tym razem jednak niepotrzebnie trzymałam się przepisu.  W oryginale polecają wyciąć 24 krążki o średnicy 5 cm - zrobiłam kilka i są naprawdę maleńkie bułeczki.  W końcu to książka z przepisami dla malucha.  Zrobiłam też kilka większych bułeczek, w tradycyjnym kształcie (co widać na zdjęciu).  Muszę powiedzieć, że tak smakowały nam dużo lepiej.  Ogółem smak bułeczek na  4.  No i tym przepisem zakończyłam już chyba wystawianie wszystkich "zaległych" wpisów, uff.



Składniki:

  • 20 dag mąki pszennej
  • 150 ml mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 torebki drożdży w proszku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 2 łyżki masła do posmarowania formy

Wykonanie:

Mleko podgrzej i lekko ubij z jajkiem oraz oliwą. Mąkę wymieszaj z drożdżami, cukrem i solą, wlej mleko z dodatkami, wyrób gładkie, elastyczne ciasto i odstaw na 30 minut w ciepłe miejsce. Wyrośnięte ciasto rozwałkuj i wykrój z niego 24 krążki o średnicy 5 cm. Pośrodku każdego zrób dziurkę. Wszystkie krążki ułóż na blasze wysmarowanej masłem i odstaw na 20 minut do wyrośnięcia. Piecz 20 minut w temp. 175°C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...