18.09.2010

Dżem dyniowo-jabłkowy

Skończyły mi się słoiczki i miejsce na półkach.  Trudno jakoś będę sobie radzić.  A miało prawie nie być przetworów w tym roku.  Ten dżemik to takie natchnienie.  Stała dynia, obok niej skrzynka antonówek.  Pomyślałam : Da się z tego zrobić dżem?  Będzie pasować?   Zapytałam internet i okazało się, że się da.  Nie trzymałam się dokładnie przepisów znalezionych w sieci, zrobiłam z tego co miałam i co lubię.  Efekt?  Jeden z lepszych dżemów jakie jadłam.



Składniki:


  • 1 kg obranej i pokrojonej w kawałki dyni
  • 1 kg obranych, pozbawionych gniazd nasiennych i pokrojonych w kawałki jabłek
  • ok. 1 szklanka cukru (w zależności od słodkości jabłek)
  • 1 łyżka mixed spice
  • ok. 15 goździków


Wykonanie:

Pokrojoną dynię wrzucamy do garnka i podlewamy szklanką, dwiema wody. Gotujemy mieszając od czasu do czasu. Kiedy dynia trochę się rozpadnie dorzucamy pokrojone jabłka i goździki i dalej gotujemy. Należy sprawdzać czy nie trzeba dolać odrobiny wody (ja raz dolewałam). Mieszamy od czasu do czasu. Kiedy owoce już się prawie całkowicie rozpadną wyławiamy goździki i dosypujemy cukier i mixed spice, mieszamy i ewentualnie dosładzamy. Gotujemy jeszcze przez chwilę. Gorący dżem wkładamy do gorących słoików (ja moje piekę kiedy owoce się gotują, w temperaturze 100 stopni) i zakręcamy wygotowanymi zakrętkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...