26.07.2010

Razowe naleśniki z sosem bolońskim

Przepis na ten sos i na naleśniki zobaczyłam u Wiosenki.  Ponieważ moje chłopaki uwielbiają makaron i sosy, postanowiłam, że go przygotuję.  Pierwszego dnia jedliśmy sos z makaronem spaghetti - rewelacja, smak, zapach, konsystencja.  Drugiego dnia zrobiłam moją wersję naleśników.  Efekt równie wspaniały.  Małżonek, który nie widział bloga Wiosenki, powiedział, że niby to samo a jednak co innego i że bardzo dobre.  Sos wchodzi na stałe do mojego repertuaru.





Sos:

Składniki:

  • 2 cebule
  • marchewka
  • łodyga selera naciowego
  • 20 dag boczku
  • 45 dag mielonej wołowiny 
  • 3-4 łyżki oliwy
  • szklanka białego wina (nie dałam)
  • 35 dag pomidorów bez skórki (dałam surowe, obrane ze skórki)
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • oregano
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz



  • szklanka bulionu wołowego (dałam drobiowy)



Wykonanie:

Cebulę obrać, posiekać. Marchewkę, seler umyć, obrać i drobno pokroić. Boczek pokroić w drobną kostkę. Cebulę zeszklić na oliwie, dodać marchewkę i seler, chwilę smażyć. Dodać boczek, mielone mięso i powoli smażyć. Do podsmażonego mięsa wlać wino, dokładnie wymieszać. Włożyć pomidory wraz z zalewą oraz koncentrat, przyprawić oregano, solą i pieprzem. Wlać połowę bulionu i gotować na małym ogniu około godziny, uzupełniając sos pozostałym bulionem. Długie gotowanie spowoduje, że sos nabierze intensywnego aromatu.

Naleśniki razowe z pietruszką:

Składniki:

120 g mąki pszennej razowej
1/4 łyżeczki soli
1 jajko, lekko ubite
250 ml mleka
olej słonecznikowy do smażenia
1 łyżka natki pietruszki, posiekanej

Wykonanie:

Przesiać mąkę i sól do miski, zrobić dziurę i wlać jajko i połowę mleka. Dobrze ubić aż się wszystko połączy i potem stopniowo dodać pozostałe mleko, na końcu dodać natkę i wymieszać.

Rozgrzać odrobinę oleju na 18 cm patelni, i smażyć cienkie naleśniki (powinno wyjść około 8 sztuk).

Naleśniki z sosem:

Składniki:
15 dag mozzarelli
1/2 szklanki śmietany

1/2 szklanki przecieru pomidorowego

3 łyżki natki pietruszki

Wykonanie:

Podgrzać około 35 dag sosu bolońskiego, dodać 3/4 śmietany, 2 łyżki natki i wymieszać. Mozarellę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Odłożyć 3 łyżki. Na naleśniki wykładać odrobinę mozarelli, na to sos i zwijać. Ułożyć w głębokiej patelni. W międzyczasie lekko podgrzać przecier pomidorowy i wlać do niego pozostałą śmietanę, wymieszać, zdjąć z ognia. Na patelnię z naleśnikami wylać sos pomidorowy (na naleśniki), posypać mozarellą i podgrzać do roztopienia sera. Ostrożnie (nie jest to łatwe) przełożyć naleśniki na talerze. Posypać pozostałą natką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...