24.08.2010

Naleśniki ze skarmelizowanymi nektarynkami

Z naszych wakacji przywiozłam nektarynki i brzoskwinie.  Dlaczego?  Bo te tam są soczyste, cieknące i słodziutkie.  Większość zjedliśmy na surowo, ale postanowiłam 2 sztuki przeznaczyć na wariację na temat Melby Brzoskwiniowej.  Przepis podejrzałam u Gary'ego Rhodes'a.  W jego wersji wystąpiły brzoskwinie i podał naleśniki z lodami waniliowymi.  Ponieważ my jedliśmy naleśniki na obiad zrezygnowałam z lodów, a brzoskwinie zastąpiłam nektarynkami (nie dlatego, że jedliśmy je na obiad, a dlatego, że nektarynek mieliśmy więcej).



Składniki na ciasto (8 naleśników):


  • 115 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 300 ml mleka
  • 25 g niesolonego masła, roztopionego
  • olej roślinny

Wykonanie:

Mąkę i sól przesiać do miski. Jajko ubić z mlekiem i wymieszać z mąką. Odstawić ciasto na 30 minut, jeśli mamy czas. Dodać roztopione masło i ponownie wymieszać. Na rozgrzaną patelnię wlać odrobinę oleju i smażyć cienkie naleśniki.




Składniki na karmelizowane nektarynki:


  • 2 nektarynki
  • ok. 20 g masła
  • ok 3-4 łyżek brązowego cukru


Wykonanie:

Nektarynki umyć i pokroić na ósemki lub szesnastki. Na patelni roztopić masło i dodać cukier. Podsmażać chwilę tak, aby cukier się skarmelizował. W razie potrzeby dodać więcej cukru. Na skarmelizowany cukier wyłożyć nektarynki i podsmażać chwilę. Gotowe nektarynki wykładać na naleśniki. Podawać z sosem malinowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...